ETT FINT INLÄGG
DATUM: 2013-05-19 | TID: 13:50:00 | KATEGORI: Allmänt

Hej på er! Bloggen som ni märker står inte i första prioritering just nu men jag har fullt upp med att försöka hänga med livet och inte bara alla läxor, prov och allt som nu händer. Jag och pappa hade myskväll igår och kollade på eurovision och gjorde nyttiga chokladbollar, det är så skönt att det finns bra alternativ till nästan alla onyttigheter haha. Den här helgen har varit den skönaste på länge då jag bara har kunnat tagit det lugnt och varit med pappa och SOVIT. Haha det känns knappast som jag hinner med det heller nu, allt går så snabbt. Men som tur är finns det lediga dagar också! 
 
Tänkte visa er ett riktigt bra och förnuftigt inlägg skrivet av en riktigt underbar människa som jag har träffat genom gymmet. Hon är en av de finaste människorna som jag vet och hon är riktigt positiv och en sådan person som man alltid blir glad av! Hon skrev ett inlägg om all hysteri om drömkropp som väldigt mycket handlar om nu, och jag tycker verkligen att hon har skrivit är viktigt och väldigt nyttigt att läsa. Jag har tänkt mycket på det här med drömkroppen och det som jag gör nu (träning, bra mat och hälsa). Idag gör jag inte det av samma anledning som jag gjorde om någon skulle ha frågat mig för några veckor sedan. Det är så viktigt att veta och att framförallt komma ihåg att välmåendet inombords är det som spelar mest roll. Det spelar ingen roll om man går runt med ett 6-pack magrutor och mår piss, när man kan med flera kilos övervikt (som för den delen inte spelar någon roll) må hur bra som helst och på det sättet leva ett hälsosamt och välmående liv. Vi som är friska, har möjligheten att träna och göra de för oss vardagliga sakerna ska vara otroligt tacksamma för det. För mig så spelar alla saker roll, och speciellt de små. Det som de flesta människor tar förgivet. Träning och hälsa enligt mig handlar inte så mycket om hur man gör för att få en snygg mage eller muskliga ben, utan om hur hälsan inombords ser ut. Om man mår bra inombords, så lyser det även på utsidan! :D 
http://blogg.dt.se/youjustdoit/2013/05/09/dromkropp-vs-drommanniska/
 
En väldigt bra beskrivande bild från Mårten Nylén's blogg

♥ SKRIVET AV Carina

<3 Fantastiska du! :-)

DATUM: 2013-05-20 | TID: 08:35:38
BLOGG/HEMSIDA: http://blogg.dt.se/youjustdoit



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?